Članom knjižnega kluba Partner Slovenske knjige pripadajo dodatni popusti pri nakupu. Sistem ugodnosti BONUS pa še dodatno nagrajuje nakupe v naši spletni trgovini.
Opremljate podjetje ali stanovanje in bi radi kupili več slik? Naročite si obisk našega zastopnika, ki vam bo z veseljem svetoval ob nakupu ter vam ponudil dodatne ugodnosti ob večjem nakupu.
Za informacije in svetovanje ob nakupu nas pokličite na 040 366 068 ali 040 500 665.
Nakupovanje v spletnih trgovini MasterArt je varno.
Omogočamo plačilo po predračunu ali s kreditnimi karticami:
Jean-Honoré
Fragonard [Žan-Onore Fragonar] se je rodil leta 1732 v družini
obrtnikov–rokavičarjev v mestu Grasse na jugovzhodu Francije, nedaleč od
Sredozemskega morja. Oče je ves denar investiral v nabavo prve gasilne črpalke
za Pariz, vendar je posel propadel. Da bi lažje izterjal izgubljeni denar, se
je družina preselila v Pariz. Tožbo je izgubil.
Družina
je imela velike načrte s svojim edincem in ga že kot najstnika zaposlila kot
uradnika v notarski pisarni, kar je bil za tiste čase ugleden poklic. Toda
mladi Fragonard je najraje risal in hitro izgubil službo.
V
vodilnem pariškem studiu Françoisa Bouchera [Fransoaja Bušerja],
kraljevega slikarja in enega od dvanajstih učiteljev na Kraljevi akademiji, so
ga zavrnili, češ da ne zna risati. Tudi v šoli Jean-Baptista Siméona Chardina
[Žan
Baptista Simeona Šardna], kjer naj bi se učil slikanja žanrskih
tihožitij, ni ostal dolgo. Pedantni mojster in vihravi učenec se nikakor nista
ujela. In čeprav je uk pri Chardinu trajal le kratek čas, je bil vpliv
mojstrove šole opazen tako pri tihožitjih kot tudi drugih poznejših delih.
Ponovno
je poskusil v ateljeju F. Boucherja in ga tokrat navdušil s slikami, ki so
nastajale v prostem času. Slavni učitelj je Fragonarda sprejel v svoj atelje,
ne da bi mu zaračunal šolnino. Fragonard je bil odličen učenec, hitro se je
izkazal in na natečaju prejel prvo nagrado in štipendijo za triletni študij na
Francoski akademiji v Rimu. Akademija je delovala pod patronatom francoskega
kralja; na njej so študirali najboljši, ki naj bi kasneje slikali za dvor.
V
Rimu se je srečal z deli Michelangela in Rafaela, ki so ga prevzela, vendar pa
mu tudi odvzela vso samozavest. Tudi način dela na akademiji ga ni zadovoljil
–
preveč je bilo klasike, Fragonarda pa so navdušile svoboda, živahnosti in
bujnosti v delih velikih slikarjev baroka. Na akademiji so mu dopustili, da je
v slikarstvu šel svojo pot. Nekaj časa je prebil v Benetkah, nato pa je odšel
v
Neapelj, kje je s peresom in tušem kopiral dela baročnih mojstrov. Te risbe je
dal kasneje natisniti.
Prvo
njegovo večje platno po vrnitvi v Pariz je bilo Koresovo žrtvovanje, 1765;
delo je razstavil v Salonu, kar mu je prineslo članstvo v Akademiji.
Fragonard
je opustil zgodovinske teme in se usmeril v bolj donosen žanr – erotiko. Iz
leta 1766 se je ohranila Gugalnica. Slike z erotično tematiko je
poskušal razstavljati tudi v Salonu, vendar so ga kritiki raztrgali, kar pa ni
pomenilo, da bi ne imel dovolj naročil.
Metresa
kralja Ludvika XV. Madame Dubarry je pri njem naročila štiri table za paviljon
v njenem gradu. Nastala je serija slik Razvoj ljubezni, ki jih je
naročnica zavrnila, kajti v slikarstvo je vse bolj prodiral novi slog –
neoklasicizem. Fragonard je bil zelo užaljen.
Na
stroške mecena Bergereta de Grandcourta [Beržereja d Gronkura] je
Fragonard odpotoval v Italijo. Po vrnitvi je nastalo nekaj njegovih najbolj
pomembnih del: Slepe miši, 1775, motivi družinske idile, ženski
portreti, kot sta Mlado dekle bere
in Ljubezensko pismo.
V
80. letih je Fragonard že prešel vrh svojega umetniškega ustvarjanja in njegov
način slikanja ni bil več v modi. Nove elemente je iskal v Rouseaujeih [Rusojevih]
filozofskih naukih, in njegovo delo se je vse bolj obračalo v klasicizem.
Med
francosko revolucijo leta 1789 se je z družino umaknil v domači Grasse, 1791 pa
se je ponovno vrnil v Pariz. 1793 je postal ravnatelj novoustanovljenega muzeja
v Louvru, s stalnim dohodkom in prebivališčem za družino. Ko se je leta 1799
Napoleon odločil, da se naseli v Louvru, je Fragonard izgubil službo in
bivališče, vendar je do svojega konca živel v Kraljevi palači (Palais Royale).
Umrl
je leta 1806 v Parizu.
Nekaj njegovih del:
Gugalnica,
1767, olje na platnu, Wallaceova zbirka, London
Večna
mladost in lepota, igrivost in čutnost, so se pred realnostjo umaknile v
idiličnost pastoral in narave.
Kopalke, med
1772 in
1775, olje na platnu, Louvre, Pariz
Radoživa
rokokojska upodobitev idiličnega življenja.
V naši spletni trgovini vam je trenutno na voljo
1870 umetniških del
67
različnih svetovnih slikarskih mojstrov. Ponudbo stalno dopolnjujemo z novostmi.
Portreti
Si želite avtorske portrete v pravi oljni tehniki?
Na podlagi vaše fotografije vam bodo naši mojstri pripravili oljne portrete.
Več o portretih ...
Postanite zastopnik
ZAPOSLIMO
svetovalca za prodajo ročno izdelanih slik vrhunske kvalitete.